امام خامنه ای
11 سال پیش

imamkhamenei_1

http://s3.picofile.com/file/7397311284/download.gif

حواستان جمع باشد!
جوانان عزیز! دشمن روى شما سرمایه‌گذاریهاى زیادى مى‌کند؛ حواستان جمع باشد. عده‌ایى را به بى‌تفاوتى مى‌کشاند و عده‌ایى را دلسرد و مأیوس مى‌کند. یأس، بزرگترین آفت جوان است. جوانها بدانند که متأسفانه یأس به روح جوان زودتر راه پیدا مى‌کند؛ همچنان که امید این‌گونه است. در مقابل یأسى که دشمن مى‌خواهد به جوانها تلقین و تزریق کند، خودتان را مصونیت بدهید.
تفکرات سیاسى غلط
امروز، هر اندیشه‌ایى که جوان را دچار این احساس بکند که از مسؤولان و پیشروان انقلاب و مدیران کشور جداست، این اندیشه و تفکر، از نوع همان تفکرات سیاسى غلط تزریق شده است. امروز باید ملت و دولت، پشت به پشت و دست به دست هم و در کنار یکدیگر، با تمام توان تلاش کنند تا همه‌ى طلسمهاى استکبار و سلطه را بشکنند و از بین ببرند. این، صحنه‌ى بسیار مهم و حساسى است. تفکرى که شما را هدایت خواهد کرد و باید بکند، تفکر اسلامى است. باید در دانشگاهها به تفکرات اسلامى و کار اسلامى، خیلى اهمیت بدهید.

سخنرانى در دیدار با گروه کثیرى از دانشجویان و دانش‌آموزان، به‌مناسبت سیزدهم آبان ماه ۱۰/۰۸/۱۳۶۸
جوانان ببینند
جوانان دانشجو در محیطهاى دانشگاه، به درس و علم و روحیه‌ى انقلابى و اسلامى، حداکثر اهمیت را بدهند. جوانان ببینند که امروز و آینده، چه‌قدر به وجود آنها احتیاج است؛ خودشان را براى آینده بسازند. امروز هم جوان دانشجو باید مثل همیشه، پیشتاز و پیشگام حرکت انقلابى باشد و خودش را شایسته و صالح براى این مسؤولیتهاى بزرگ قرار بدهد.
سخنرانى در دیدار با مسؤولان بنیاد شهید، جمعى از اساتید و دانشجویان دانشگاهها و اقشار مختلف مردم ۲۴/۰۵/۱۳۶۹
سربازان امام!
همه‌ ملت و مخصوصا جوانان عزیز و نوجوانان، خود را سربازان امام محبوبشان بدانند و با اتکال به خدا و استمداد از حضرت ولى‌الله‌الاعظم(ارواحنافداه) با قوت و قدرت به سمت هدفهاى عالى امامشان حرکت کنند و بدانند که پیروزى نهایى از آن ماست؛ «کتب الله لاغلبن انا و رسلى».
پیام به مناسبت اولین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینى(ره)۱۰/۰۳/۱۳۶۹
انقلاب، امروز چه تکلیفى را به او املا مى‌کند؟
قشر جوان بایستى همیشه نسبت به مسائل انقلاب احساس مسؤلیت کند و خودش را از مسائل انقلاب برکنار نداند. انقلاب، امروز چه تکلیفى را به او املا مى‌کند؟ از او چه مى‌خواهد؟ او چه نقشى مى‌تواند در پیشبرد انقلاب داشته باشد؟ وظیفه‌ى او چیست؟ قشر جوان باید از خیل عظیم مردم ما – که بحمدالله همیشه در صحنه‌هاى انقلاب حاضرند – جدا نشود و به رشد و آگاهى و با سواد شدن آنان کمک کند. در دانشگاه باید به روى مردم باز باشد و دانشجو در محیط دانشگاه محصور نباشد. دانشجو باید با اعضاى خانواده‌ى خود و با دوستانش، ارتباطات روشنگر داشته باشد و در مسائل کشور و مسائل جامعه سهیم باشد.
سخنرانى در دیدار با جمع کثیرى از طلاب حوزه‌هاى علمیه و دانشجویان دانشگاهها، به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه ۲۸/۰۹/۱۳۶۹
بیشترین چیزى که روى ذهن جوان اثر مى‌کند
بیشترین چیزى که روى ذهن جوان اثر مى‌کند، دو عامل است: یکى تبلیغات گوناگون دشمن است؛ تبلیغاتى که جوان را نسبت به حقایق مقدس اسلامى و حقایقى که در انقلاب به عنوان مسلمات و پایه‌ها و ستونهاى اصلى اعتقاد شناخته شده، سست و بى‌تفاوت کند. و عامل دوم، عدم تبیین و دفاع صحیح از این حقایق و اصول است. من گمان مى‌کنم که تأثیر عامل دوم، کمتر از عامل اول نباشد؛ چون در نظام جمهورى اسلامى، به طور صریح و علنى، علیه اسلام و اصول اسلامى و مبانى اسلامى و معارف اسلامى، کمتر تبلیغ مى‌شود و میدان براى تبلیغ وسیع باز نیست؛ بنابراین تبلیغ دشمن فقط سطح معینى را مى‌پوشاند؛ در حالى که عامل دوم، دیگر حد و اندازه‌یى ندارد.