جمع ها و حاصل جمع ها
3 سال پیش

 

ناشر :لیله القدر / نویسنده:علی صفایی حائری / تعداد صفحات : ۱۶۰

 

این کتاب تنظیم شده چند سخنرانی از استاد علی صفایی حائری پیرامون چگونگی برخورد با یکدیگر و ایجاد جمع های صحیح و سازنده از منظر تفکر اسلامی است. استاد در این کتاب ابتدا عوامل تشکیل یک جمع را بررسی و سپس اهداف تشکّل و وظایف افراد در جمع را تبیین می نماید.

 

 

به چه کسانی توصیه میشود؟
برای کسانی که در راس مجموعه‌ها و تشکیلات قرار دارند و رهبری گروه‌ها رو برعهده دارند به شدت توصیه میشود. و برای کسانی که با ساز و کارهای تشکیلاتی و در هر رده‌ای از تشکلات مشغول فعالیت هستند میتواند راهنمایی مناسب باشد.

 

 

نویسنده کیست؟

مرحوم علی صفایی حائری در سال ۱۳۳۰ در قم متولد شد. وی بر نگرش نظام‌مند به آموزه‌های دینی تاکید داشت و در بین نظام‌های اسلامی، معتقد به تقدم نظام تربیتی بر نظام‌های دیگر بود. کتاب‌های «مسئولیت و سازندگی»، «رشد»‌ و «صراط»، از جمله آثار مهم اوست. علی صفایی در ۲۲ تیر سال ۱۳۷۸ در سانحه تصادف درگذشت و پیکرش در گلزار شهدای علی بن جعفر قم به خاس سپرده شد.

 

بخشی از کتاب:

«من وقتی این جمع‌ها را می‌دیدم بیشتر این فکر را می‌کردم که اول چه چیزی ما را جمع کرد؟ چه چیزی باعث می‌شود که ما باهم جمع شویم؟ دوم: در جمعمان چه بکنیم؟ و سوم چه کنیم که حاصل جمع ما در این جمع باروری و سرشاری بیشتری داشته باشد. روایت است که یدالله مع الجماعه دست خدا با جمعیت است. یعنی در جمعیت باروری‌هایی به وجود می‌آید که در تنهایی‌ها نیست و این باروری نتیجه آن دست اضافی، یعنی دست حق است.»

 

 

از کجا بخریم؟
از سایت استاد علی صفایی حائری، اینجا کلیک کنید

 

 

«مهرماه ۱۴۰۰»